Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

  1. Všeobecné podmienky

1.1  Záručná doba

  • Naša spoločnosť sa v obchodnom vzťahu riadi pravidlami Obchodného zákonníka, kde je záručná doba stanovená lehotou danou priamo v zmluvnom vzťahu.
  • Záručná doba sa vzťahuje len na spotrebný materiál, nástroje, prístroje a zariadenia dodané našou spoločnosťou, preto je potrebné, aby reklamácia bola vykonaná spôsobom, ktorý túto identifikáciu umožňuje.
  • V ďalšej časti je tento spôsob popísaný.
  • Záruka na vyššie uvedené produkty je daná v našej spoločnosti spravidla na 12 mesiacov alebo 24 mesiacov v zmysle obchodného zákoníka.
  • 1.2 Podmienky reklamácie
    • Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený spoločnosti LukDent s.r.o.
    • Reklamáciu / opravu je možné podať priamo na pobočke LukDent s.r.o. Biela 2 - Staré Mesto, Košice 040 01

    e-mail: info@lukdent.sk

    • O rozhodnutí ohľadom reklamácie bude zákazník informovaný cez svojho obchodného zástupcu alebo reklamačným oddelením.
  1. 1.3 Reklamácia nesprávne dodaného tovaru
    • Dodaný tovar si po prevzatí dôkladne skontrolujte.
    • Nezrovnalosti v dodanom tovare je potrebné nahlásiť v čo najkratšom čase (maximálne do 14 dní od doručenia tovaru):
    • Osobne/telefonicky svojmu obchodnému zástupcovi alebo na pobočke, ktorá Vám tovar dodala.
    • Písomnou formou na e-mailovú adresu pobočky, ktorá Vám tovar dodá.
    1. Reklamácia výrobkov v rámci záručnej doby

    Tovar reklamovaný v záručnej dobe sa ododvzdna posúdenie k výrobcovi.

    2.1 Spotrebný materiál

    • Materiál je potrebné reklamovať ihneď po zistení problému, na pobočke spoločnosti .
    • Pri reklamácii materiálu, je vhodné priložiť k reklamovanému fotografiu na posúdenie výrobcovi.

    Záruka sa nevzťahuje na:

      • Problémy spôsobené neodborným zaobchádzaním alebo skladovaním materiálu v súlade s podmienkami uvedenými v návode na obsluhu (napr.: nedostatočné uzatvorenie ochranného obalu/vrchnáčika, skladovanie pri príliš vysokej/nízkej teplote….).
    • O uznaní/neuznaní oprávnenosti reklamácie bude zákazník informovaný prostredníctvom obchodného zástupcu alebo reklamačným oddelením.
    • Doba vybavenia reklamácie závisí od individuálnych podmienok výrobcu, skladových zásob a iných faktorov. Nemala by však presiahnuť obdobie 60 dní. V prípade presiahnutia tohto reklamačného obdobia, bude reklamácia individuálne riešená so zákazníkom.

    Doručenie vymeneného materiálu:

    • Po uznaní oprávnenosti reklamácie výrobcom bude zákazníkovi následne materiál vymenený za nový, buď zo skladových zásob spoločnosti alebo po jeho obdržaní od výrobcu, prostredníctvom obchodného zástupcu alebo poštou/DPD kuriérom na náklady našej spoločnosti.

    2.2 Spotrebný materiál – nástroje

    Napr. vrtáčiky, nástroje, zrkadielka …

    • Pri reklamácii nástrojov a iných sterilizovateľných pomôcok je potrebné doručiť nástroje čisté, dezinfikované a ak je možné aj vysterilizované! V prípade nedodržania týchto podmienok bude zákazníkovi účtovaný poplatok za dezinfekciu vo výške 10,- EUR bez DPH.

    Záruka sa nevzťahuje na:

      • manuálne poškodenie,
      • poškodenie pri neodbornom používaní v súlade s podmienkami uvedenými v návode na použitie.
    • O uznaní/neuznaní oprávnenosti reklamácie bude zákazník informovaný prostredníctvom obchodného zástupcu alebo reklamačným oddelením.
    • Po uznaní oprávnenosti reklamácie výrobcom bude zákazníkovi následne tovar vymenený za nový, buď zo skladových zásob spoločnosti alebo po jeho obdržaní od výrobcu.
    • Doba vybavenia reklamácie závisí od individuálnych podmienok dodávateľa, skladových zásob a iných faktorov. Nemala by však presiahnuť obdobie 60 dní. V prípade presiahnutia tohto reklamačného obdobia, bude reklamácia individuálne riešená so zákazníkom.

    Doručenie opraveného/vymeneného nástroja/materiálu:

    • Nový/opravený nástroj/materiál v rámci záruky bude zákazníkovi vrátený prostredníctvom obchodného zástupcu alebo poštou/DPD kuriérom na náklady našej spoločnosti.

    2.3 Prístroje a zariadenia

    • Na prístroje a zariadenia sa vzťahuje záruka 12 mesiacov alebo 24 mesiacov v zmysle obchodného zákonníka a na batérie 6 mesiacov od dátumu zakúpenia / inštalácie, ak nie je uvedené inak vo faktúre, v návode na použitie alebo v Protokole o odovzdaní a funkčnej spôsobilosti zdravotníckej techniky. Doba záruky je určená spoločnosťou v súlade s možnosťami, ktoré poskytuje Obchodný zákonník.
    • Prístroj je potrebné reklamovať ihneď po zistení problému, buď na pobočke spoločnosti alebo u svojho obchodného zástupcu.
    • Predĺžená záruka deklarovaná výrobcom.
    • V prípade, ak výrobca poskytuje na zariadenie predĺženú záruku, spoločnosť túto predĺženú záručnú dobu poskytuje aj zákazníkovi. Podmienky takejto záruky sú plnené podľa podmienok jednotlivých výrobcov.
    • Uznanie každej reklamácie počas predĺženej záručnej doby musí byť potvrdené výrobcom a rieši sa ďalej podľa jeho pokynov.
    • Záruka v predĺženej záručnej dobe sa u väčšiny výrobcov  vzťahuje len na originálne diely výrobcu, ktoré nepodliehajú opotrebovaniu, alebo nie sú spotrebný tovar a za predpokladu, že zariadenie bolo používané, skladované a prevádzkované podľa pokynov v návode na obsluhu a nebolo manuálne poškodené.